Lead Generation
Generování kvalitních leadů je často bolestivým místem všech druhů online byznysů
Doby otravného obtelefonování téměř náhodných čísel operátory různých call center jsou už snad nenávratně pryč. Každý se s tím někdy setkal, ale při troše zamyšlení musíte uznat, že pokud vám dnes volá neznámé číslo, tak už je mnohem blíže vašim potřebám a přáním než dříve.
Dnes už existují mnohem sofistikovanější cesty, jak oslovovat potenciální zákazníky, získávat jejich kontakty a nabízet jim to, o co opravdu mají zájem. Je to vlastně výměna. Něco za něco. Vy nabídnete něco zajímavého, co má pro budoucího zákazníka hodnotu (krátký videokurz, brožura) a on vám za to dá své kontaktní údaje (obvykle e-mail).
Vygenerování leadu je takovým mezistupněm před prvním a snad ne posledním nákupem. Tohoto člověka ještě nemůžete nazývat zákazníkem, protože ještě nenakoupil, ale nemůžete říct, že by vás neznal a neprojevil o vás zájem. A to je velmi důležitý mezikrok, o kterém byste měli ve své online strategii uvažovat.
Jako poznámku pod čarou bych dodal, že i samotná návštěva vašeho webu má při dobré práci s obsahem a tvorbou publik pro online marketingové kampaně svou hodnotu i bez přímého kontaktu na konkrétního zákazníka.