Správa sociálních sítí

Jste na sociálních sítích. A co dál?

Sociální sítě bez přehánění změnily v posledních letech svět kolem nás. Kdo na nich není, jako by nebyl, ale co tam dělají?

Je to tak. Jsou tam všichni a tráví tam i několik hodin denně. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok, YouTube a další sociální sítě, které každým rokem přibývají. Sami jste si ale možná všimli pozoruhodného trendu v užívání sociálních sítí, který se diametrálně změnil. Málokterý uživatel dnes vytváří obsah. Nejsme aktivní, ale jen skrolujeme pro získání více informací a ty nám poskytují právě značky a tématické stránky, které s tím počítají. Čas od času možná přidáme fotku z výletu, abychom si zvýšili ego pár lajky a srdíčky, ale jinak nic.

Abych byl přesný, aktivita uživatelů se z velké části smrkla na 2 základní činnosti. Komentář pod nějakým příspěvkem, případně jen reakce na něj, anebo sdílení příspěvku na vlastní zeď s nějakým dovětkem. Žádný originální obsah od uživatelů nevychází. Ten je pečlivě vytvářen na růžných zájmových stránkách, e-shopech, zpravodajství, atd.

Tímto chci upozornit na to, jak velkou roli vlastní prezentace na sociálních sítích hraje. Ano, organický dosah klesá, to je pravda, ale dokud nějaký je, tak stojí za to ho využívat. A i kdyby jste museli pár korun zaplatit, tak dlouhodobě se komunikace s lidmi, kteří vás znají, lajkují a sledují vyplatí mnohem více než neustálé utrácení za nové zákazníky.

Bude to stát čas, bude to chtít mít správnou strategii, ale pokud dokážete své zákazníky a fanoušky pravidelně oslovovat a vyvolávat v nich emoce, tak máte napůl vyhráno ještě před tím, než budou o nákupu vůbec přemýšlet. A já vám s tím můžu pomoct.